לקחת מהשמחה שלעתיד לבוא

פוסט שכתבתי בערב פורים השנה ומתאים לכל יום כי אנחנו מצווים על השמחה כבסיס לעבודת השם. פורים עוד שניה כאן ואיך איך שמחים? התחפושות, המשלוחים, הכל מרגיש כבד ולא קשור. בהריון הזה שהיה ארוך במיוחד סבלתי ואני בכוונה לא כותבת התמודדתי עם אתגר, כי סבלתי! מבחילות קשות מאד לכל אורכו. בחילות הן משהו שאופף את כל כולך. בחילות הן כמו ביצה טובענית. בחילות הן משהו פיזי, אבל  בקלות יכול להפוך לנפשי ולהרגיש כמו דכאון ולהוריד לתהום ואני נלחמתי. אולי דוקא בגלל הבחילות זה היה ההריון הכי פעיל  שלי. הכי הרבה עשיה ויוזמה למה? כדי לא לשקוע. כי אוקי נגיד שיש לי אישור לא לתפקד ואני סובלת וזה לגיטימי ומובן מי יוציא אותי משם? מה ארויח מזה? אז כאן אנחנו מתחברות לפורים. ברגעים הכי קשים שהיו לי. בשעות שהרגשתי שאני לא יכולה יותר עם הבחילות והחולשה שלוותה אליהן ‘גנבתי’ מהשמחה שלעתיד לבוא… ישבתי לי על הספה בתנוחה שקצת הקלה, עם בקבוק הסודה זכוכית שהפך להיות חברי הטוב והזמנתי משהו לתינוק או לילדים האחרים לברית. כל פעם משהו קטן, כדי לא לבזבז את האושר הזה בבת אחת וזה הרים אותי. הזכיר לי את האור שבקצה המנהרה. חיבר אותי לשמחה ולמטרה. כל כך קטן כל כך שטחי כביכול אבל זה עבד והזכיר לי שהסבל זמני ויש לו משמעות חיובית. 
פורים הוא “החג” להתעסק בקטנות והשנה יותר מתמיד. פתאום לגיטימי להביא משלוח מנות ביתי ופשוט שהעיקר בו הוא הברכה והרעיון.אז לכי עכשיו תצרי, תעצבי באפליקציה ברכה יפה ותדפיסי ותגזרי. כן השנה זה הכי יתפוס! ודוקא עכשיו כדאי להשקיע בתחפושות עם מסר וכאלה שיוצרים לבד בבית והשנה זה הכי הגיוני להגיד נתקעתי ולבקש שילוו לך אביזרים לתחפושות ובדיוק שם בהתעסקות בקטנות האלה תגיע השמחה. 
פורים לא יבוא ויגיד “הי אני פורים באתי לשמח אותך”אנחנו מצוות לשמוח!ויש לנו השפעה עצומה על מעגל ענק של אנשים סביבנו כי “כשאת בשמחה כל הסביבה מרויחה”.

מעשים קטנים ואפילו שטותיים יכולים לשמח בכל יום ולא רק בפורים ואם את לא מוצאת סיבה עכשווית לשמוח, את יכולה לדמיין כאילו הדבר הזה שאת רוצה וחולמת שיקרה כבר קרה. לקחת ולהתכונן כבר עכשיו לשמחה שתגיע והיא תגיע מהר מכפי שאת חושבת.

דילוג לתוכן