להתמקד בצד המואר

על פי מה שרואים ברשתות החברתיות המשיח כבר הגיע. הכסף גדל על העצים כולם נוסעים מחופשה לחופשה ומתלבשים במיטב המותגים. נפטרנו מקללת הצורך לעמול כדי להתפרנס כי כולם עובדים בעבודת החלומות שלהם ונהנים מכל רגע וגם מתפרנסים בכבוד. כולן אוכלות בלי הגבלה ולא משמינות. ילדים לא רבים ולא מתלכלכים. אמהות לא עייפות והן מלאות אהבה לכל ילד בכל רגע נתון. זוגות מאוהבים והשכינה שורה ביניהם מבוקר עד ליל… האם זו אמת או שקר?


החסידות מלמדת אותנו שמכל דבר אפשר ללמוד משהו בעבודה השם. האינסטגרם הוא שיעור מדהים ליכולת שלנו להתמקד באור. לקחת את התמונה הכי טובה, להוסיף לה פילטר ולהשאיר אותה כזכרון הטוב והמושלם מיום/שבוע/תקופה בחיינו. יש לנו יכולת להתמקד בטוב ובאור של החיים ולהוסיף לזה פילטר השגחה פרטית והמון אור של אמונה ואיזה יופי של תמונה!!
ילדים מתלכלכים ורבים אבל הם גם משחקים ביחד ומקסימים אז במה נתמקד? האם נעלה תמונה של ילד פולט? סרטון של ילד בהתקף צרחות של גיל שנתיים האיום? טקסט של מריבה שלנו עם בן הזוג? פוסטים שמתמקדים בבאסה של העסק?


אחרי ערב לא פשוט אתמול שבו השתתפנו בשלושים לבעל של חברה. איש יקר ומלא שמחת חיים. איש שתמיד התמקד באור והאיר ועזר לאחרים ונפטר צעיר כל כך אחרי המון תפילות ומעשים לרפואתו… חזרתי הביתה וחיפשתי כח. מצאתי מכתב של הרבי מליובאוויטש לסופר שכתב שירה וסיפורים על אתגרים בחיים והרבי כותב לו שעל פי התורה ובמיוחד בתקופה שלנו, אנחנו צריכים להתרחק מהעצבות והייאוש ולזכור שהקושי הוא זמני וחולף וגם אדם שנפטר זה רק אמצע הסיפור. הוא עוד ישוב בתחית המתים. הרבי מנחה את הסופר לכתוב ולהתמקד בצד המואר של החיים.


ובכל זאת לראות רק את הטוב והמופלטר של האחרים יכול להוריד אותנו לקרשים ולגרום לנו לחשוב שרק לנו קשה ורק אצלנו רבים  ומתלכלכים ורק אנחנו יכולים להרשות לעצמנו חופשה בסיסית ובגדים הכי בזול אם בכלל. 
בואו נזכור שאנחנו רואים את התמונה הכי יפה ומופלטרת. היא לא בהכרח שקר, היא פשוט הצד הכי מואר של חייו של האחר. האמת היא שאין חיים בלי אתגרים. הקב”ה לא הביא אף אחד לעולם הזה והשקיע בו כל כך רק בשביל לרוץ מחופשה לחופשה ולהשאר במצב סטטי ואגב גם בחופשה יש מריבות ומצבי רוח. היצר הרע הולך איתנו לכל מקום…כולנו נופלים וקמים. מתמודדים ומתחשלים.כשזוכרים את זה הרבה יותר קל להסתכל החוצה ובעיקר וזה הכי חשוב – להסתכל יותר פנימה ולהתמקד באור של החיים שלנו.

דילוג לתוכן